30 mars 2010

Mera vårtecken och en riktig fynddag!

Idag är det härligt vårväder ute här i Hindås så jag fortsätter med vårteckan även idag! Solen värmer, fåglarna kvittrar som galningar, endast några få skitiga snöhögar ligger kvar och det är enormt svårt att låta bli att börja städa och rensa i trädgården! Men här var det frost inatt så löv och annat "skräp" behövs ett tag till som skydd. Hittade iaf dessa små sötnosar i stenpartiet som måste ha knoppats redan under snön - visst är naturen helt otrolig!!

Igår var det dags att åka till Vänerborg igen efter sex veckors praktik och börja med kursen i Sociologi. Den kommer att bli otroligt intressant! Eftersom jag måste haft hjärnsläpp på söndagskvällen då jag ställde alarmet så väcktes jag en timma senare än planerat.... och var alltså tvungen att ta bilen de 10 milen till skolan. Så då passade det ju så bra att stanna till på hemvägen i min favoritstad Alingsås och att strosa runt där några timmar är ren lycka för mig ;)) och där hittar jag alltid vackra och annorlunda saker som passar här hemma. T.ex. detta tårtfat i pressglas som jag bara var tvungen att ta med hem... Mera bilder kommer när det är dags att använda det.

En lite större glasflaska hittade jag också, perfekt att servera vatten i till middagarna. Jag har en enorm samling nu med dessa gamla glasflaskor - Ideér någon vad man kan ha dem till? Både tårtfatet och flaskan hittade jag på Balders Hage (finns även i Gbg och som webshop) och som är som an dröm att gå runt och kika i - när jag bestämt mig för att det är dags för en tur hit då åker jag själv så jag kan vara här och njuta så länge jag vill ;))
Ett riktigt fynd fann jag även på Gina Tricot, dessa blusar finns i en massa olika färger och mönster och att de kostar 149:- gör ju att även plånboken får vårkänslor ;))
Nähej, detta går inte mina vänner! Nu är det dags att sätta igång och städa av det värsta här hemma - nackdelen med att både plugga och jobba är ju att när det väl blir en hemmadag så går det först åt en hel del tid att komma ikapp det jag inte hunnit innan det går att göra allt det roliga pysslet.... Ibland lyckas jag ignorera "måstena" men det slår alltid tillbaka på ena eller andra sättet har jag kommit på ;)) Känns detta igen kanske?
Må gott och var rädd om dig!
Kram Allis

Inga kommentarer: