13 januari 2010

"Ledig"


Eller ja, kanske inte ledig eftersom det är massor av skolarbeten som ska göras men jag kan vara hemma i alla fall. Skönt efter två långa dagar i skolan med all denna restid, 2-3 timmar en väg beroende på hur bussar och tåg stämmer. I normalt väglag tar det 1½ timma att köra så det tjänar jag inte tillräckligt med tid på för att lägga så mycket mer pengar på och sedan är det betydligt jobbigare med 3 timmar vid ratten per dag istället för att sitta på bussen och tåget där kan jag vila, plugga eller läsa en bok.

Nu har vi grupparbete i kommunikation i två veckor och mina gruppmedlemmar vill helst träffas nästan varje dag men jag lyckades få dem att inse att det inte är det bästa sättet att använda tiden på. Igår t.ex. så träffades vi vid nio på morgonen och höll på till tre på em och när jag visade på vad vi åstadkommit på dessa 6 timmar så förstod de att vi behöver ha en annan strategi. Det krävs en hårdare disciplin och betydligt mycket mindre smalltalk för att det ska vara värt att lägga en 10 timmars dag, för mig iaf ;))

Vår söta föreståndare på jobbet ringde igår för att höra hur det var med foten och om jag vill fortsätta att timvicka framöver och det vill jag ju så klart och det värmer i hjärtat att höra att de så gärna vill ha mig där. Lyxigt i dessa tider att ha en sån möjlighet!

Trots att termometern visar -14 så kommer det att bli en strålande vacker dag och då måste jag ut på en långpromenad idag, håll tummarna att min vän är ledig så jag får trevligt sällskap!

Kram Allis

Inga kommentarer: