15 november 2009

Träningsvärk ;))


Hela lördagen ägnades åt storstädning i sonens lägenhet för att få den iordning så att han kan sälja den så snart som möjligt medan maken körde hem ett par lass ved från x.et. Sonen flyttade in hos sin flickvän redan i somras och har sen dess bara tillbringat enstaka nätter där, så man kan väl säga att det behövdes en storstädning ;)) Maken trodde det skulle gå på ett par timmar eftersom det "bara" är en etta, men för att få den riktigt fräsch så var det ju lika bra att skura ordentligt och då slipper vi ju det sen vid flytten. Dessutom är det faktiskt en riktig etta med stor hall, kök och badrum förutom det ganska rejäla rummet så riktigt så enkelt är det ju inte. Men oj, vad jag måste vara otränad för det känns lite här och där efter att ha klättrat, krupit och klängt högt och lågt en hel dag men rent och fint blev det iaf. Nu ska jag bara dit en dag och möblera, fixa till och piffa det sista sen är det bara för mäklaren att visa och sälja, helst så fort som möjligt för det är ju dyrt för dem med dubbla hyror.
Idag får det bli lite pyssel och pill här hemma och en rejäl långpromenad med Tottisen - nu är det ju mitten av november så då kan jag väl ta fram ljusslingorna lr? För det märks verkligen att vi är inne i den mörkaste tiden på året då vi behöver alla ljusglimtar som går att få. Då vi åt middag hos Pip, flickvännen, igårkväll såg jag att flera i grannhusen där hade plockat fram både adventsljusstakarna och stjärnorna, men det känns lite väl tidigt och får vänta några veckor till. Har fått en idé om ljusslang under takutsprånget runt om garaget iår men jag ska fundera lite till på detta innan jag "slår till".
Leta reda på era ljusglimtar i denna "mörka" tillvaro!
Kram Allis

Inga kommentarer: