26 november 2009

Hyacinter och älsklingar


Är hemma med fruktansvärd värk i lederna och mår överhuvudtaget inte särskilt bra. Var hos min läkare igår och förutom att prata en massa så togs en hel del prover, de vanliga var helt okej och en del andra ska skickas iväg så det tar ett par dagar att få svar. Vid en första, preliminär, analys så trodde min läkare att det helt enkelt varit för mycket under en tid och när jag själv tänkte efter igår kväll så är jag nog inne på hans linje, det har varit jättestressigt i skolan, jag har jobbat en del plus allt annat trist som har hänt under hösten och som kanske är mest påfrestande - det som inte går att påverka.
Som tur är så har jag min älskade man, mina underbara barn, mina härliga vänner och mina ljuvliga djur som piggar upp mig så gott det går, undra om man kan ha sån tur att bästa vännen är hemma idag så vi kan ha en liten tjatterstund?
Ganska hyfsat väder, just nu iaf, så det kanske är läge att försöka vara ute och får lite frisk luft idag...
Hittade hyacinterna ovan då jag handlade igår och kunde bara inte motstå dem så nu luktar det jul varje gång man går förbi - lite uppiggande det med på något konstigt vis, trots att det är en månad kvar. Men det är faktiskt 1:a advent till helgen så jag kanske ska ägna mig åt "terapiarbetet" med att få ljus i alla slingorna, stakarna och stjärnorna?
Kram Allis

Inga kommentarer: