09 januari 2009

Muy raro!

Trodde knappt mina ögon i morse när jag kom upp och tittade ut: SNÖ!
När vi, i höstas, pratade om snö på min kurs så sa min lärare, 32 år, att hon bara en gång sett snö här och då bara i luften, aldrig som lagt sig på marken. Jag skojade och sa att ’jag tror det blir snö här denna vinter’ och hon bara skrattade... måste ringa henne och fråga vad hon säger nu då?
Massa folk var ute i parken och fotade, alla pratar med alla överallt om snön, medierna handlar (nästan) inte om något annat och i El Correo Gallego rapporteras om 82 olyckor på 24 timmar. Kommer man från Sverige så känns det inte lika ”stort”, men jag antar att det är ungefär så här som norrlänningarna tycker om oss ”sörlänningar” och vårt kaos så fort det kommer lite snö över södra Sverige… :D
Kramar Allis
På fotot en sällsynt ”gäst” här i Santiago…

Inga kommentarer: