22 december 2008

Dan före dan före dan

Jag tror att jag mjukstartar med ett litet kort inlägg så här till att börja med för det var så mycket inställningar och val för att skapa denna bloggen. Klockan har sprungit iväg och det börjar bli dags att sätta fart med dagens pyssel, måste säga att det känns lite märkligt med en måndags morgon utan skolan. Men, men det är ju snart jul så jag får väl ägna mig åt lite planering av den istället, även om det inte vill infinna sig någon julstämning. Som tur är så har min älskade son rest hit för att hålla oss sällskap och lite svensk julmat har vi inhandlat på Ikea i Porto så det blir nog en trevlig julafton i alla fall. Hemma i Sverige tyckte jag inte att julen var så speciell eller att vi "firade" särskilt mycket, men nu när vi är här så känns det att jag ändå saknar de tradtioner som vi trots allt brukar ha.
Igår släpade min son med oss på en fotbollsmatch i Coruña, under vissa protester från mig som inte gillar fotboll och som inte har varit på någon match på (?) 25 år men jag måste medge att det var en kul upplevelse faktiskt, full fart och action från första minuten. Jag är fortfarande förvånad....
Ta det lugnt i julstressen!
Kram Allis

Inga kommentarer: