06 juni 2013

Nationaldag!


Godmorgon!


Nationaldagen idag då ja.
Hur gör ni, firar ni den?
Jag som brukar vara för förändring och nya idéer måste erkänna att jag inte riktigt får till stämningen. Men det är klart, när det enda som jag kommer ihåg är att vi samlades på skolgården och tittade när flaggan hissades på Svenska Flaggans Dag så får det väl vara så då. För hur länge sen är inte det då? ;)
Bilden är förresten lånad från sverigesradio.se 


Det vackra sommarvädret fortsätter så en ledig dag mitt i veckan är inte fel ;)
Om den här gräsliga huvudvärken ger med sig så finns det planer för dagen, lite i trädgården och lite  utflykt....


Det växer bra på och vid mitt armeringsnät, Humlen är makalös i sin växtkraft. Nästa år tror jag att jag ska göra ett dag-för-dag reportage för att se hur mycket den faktiskt växer på ett dygn.


Först ut bland rosorna här är alltid Finlands vita ros ' så nu doftar det härligt utmed gången till källardörren. Jag fick klippa ned den ganska mycket i år eftersom den frusit en del men nu växer den sig större än någonsin och skjuter skott överallt så jag får nog börja begränsa den lite om den inte ska ta över helt....

Trevlig Nationaldag på er!

Kram Allis

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för din hälsning. Hoppas du har en bra sommar och så fin vit ros, på min önskelista står den sorten.
Kramar
AnnaMaria