23 februari 2013

Fylls av energi!


Blå himmel, sol och fågelkvitter!


Hej helg och alla trevliga!
Helgen kunde knappast börja bättre, eller hur?
Må så vara att det är lite kallt men det vackra vädret kompenserar tycker jag!
Och denna veckan har det verkligen märkts att det blir ljusare, nästan ljust på morgonen när vi ska iväg och kommer vi iväg när vi ska på eftermiddagen så hinner jag faktiskt en bra bit på promenaden innan skymningen övergår till mörker - I like!



Detta blir jag glad av på morgonen!
Solen som lyser så fint, tidigt på mina små plantor. Dessa sådde jag ju redan i mitten av januari när jag hade lite trädgårdspysselabstinens ;) 
Och trots att jag inte har möjlighet att erbjuda dem all den omsorg som jag läser att andra kan i olika forum så är jag nöjd med deras framfart hittills. Kämpa på mina små vänner så ska jag fixa lite bättre förutsättningar för er när det är dags att flytta ut sen, bättre alltså än vad vännerna förra året fick...


Har ni "träffat" den här fantastiska personen förut?
Ja, kanske här via min blogg eftersom hon förekommer då och då i mina inlägg på olika vis.
PiP är vår finaste svärdotter (här tillsammans med Älsklingssonen i somras då vi frossade i god mat på Novotel i Gbg) och förutom att hon har en egen fin blogg så har hon nu blivit inbjuden att regelbundet blogga på mittfunktionshinder.se - en mötesplats på nätet för funktionshindrade och deras vänner. Jag har inte hunnit läsa in mig så mycket än men här finns helt klart massor som är intressant, lärorikt och kul!
Läs PiP's fina debut-inlägg här!



Från det ena till det andra så kom i veckan det nya campingkortet ;)
Det suger rejält nu i ut-och-resa-tarmen!!
Här i Sverige måste man ju inte alltid ta in på camping utan ofta blir det sk. vildcamp men planen för semestern i år är en månads resa ner igenom Europa till Spanien och då är det ju bara campingar och ställplatser som gäller... Bra att ha kortet då!

Efter en lång skön lördagsmorgon med kaffe i morgonrocken är det dags att ta tag i helgen!
Nummer 1 är en rejäl långpromenad i solen - som ju brutalt avslöjar vinterns bristfälliga städningar... så sen kanske det blir till att röja lite här hemma ;)
Ett litet besök i Lilla Huset hos Älsklingsdottern och Favvo-svärsonen är också med i planeringen, men inte riktigt så som jag tänkt för Mynta har börjat löpa så hon kan ju inte följa med...

Ha en underbar sista febuarihelg mina vänner!

Kram Allis

7 kommentarer:

Lenas Trädgårdsrum sa...

Vilket härligt inlägg! Blå himmel, sol och fågelkvitter är härliga ingredienser i livet :) Trädgårdsabstinens känns från och till nu ..... men soon very soon :)
Lycka till med dina sådder ..... härliga bilder man riktigt ser växtkraften! Börja klia i mina odlarfingrar. Själv har jag inte börjat förkultivera ännu men snart så är det dags! Njut av helgen! Kram

samson sa...

så ni har sol där nere här är det mulet kallt och trist väder
och fint växer dina sådder
vad skönt med en lååååååååång frukost
ha en bra dag
maggan

Carina sa...

Åh ha en underbar sista februarihelg du också!
Kram kram/ Carina

Meta sa...

det är ju synd att alla andra har lagt beslag på solen, här är det bara grått. Hoppas du får användning av kortet i sommar, blir det som i somras så är det bäst att dra,
Ha en fin helg
Kram Meta

Veronica sa...

Så härligt med blå himmel! Dina små plantor kommer säkert att må bra med din omsorg trots avsaknaden av extravaganza.... Jag har aldrig haft det tidigare och med lite pyssel och en god portion tur brukar det gå vägen :)))

Sirpa sa...

Hej! Sitter här med ont i ryggen men blev jätte glad när jag läste din inlägg...uppickande:) Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa

nevva sa...

Nämen hej Allis! Nu hittade jag din blogg ocg ser att du inte bor så långt borta!( Du kikade in på min blogg häromdagen)
Ja sol och blå himmel gör underverk med humöret! Vilka sorters chilli odlas du? Lycka till i alla fall!
Margit