Hej!
Jag brukar ju varken "prata" jobb eller göra reklam här på bloggen men nu blir det ett litet undantag ;)
Och undantag kan man ju göra när det är för en så god sak som min arbetsplats är!
Särskilt som den är något så unikt som en ideell förening som med en humanistisk grundsyn som syftar till att skapa bättre förutsättningar för människor med olika psykosociala problem. Vi har även förmånen att kunna erbjuda en komplett kedja av insatser för dessa människor så de kan få stöd på olika sätt hela vägen ut i ett bra liv!
Även det centrala läget i Göteborg är ganska unikt för denna typen av verksamhet.
Det är en stor förmån att få arbeta och vistas i dessa gamla och vackra lokaler och att kunna erbjuda dessa som boende för människor som har valt förändring av sina liv.
Goa kollegor finns här också ;)
Skapandet finns på flera olika sätt. Den 5 december startar den årliga julmarknaden i Vävstugan där man, under hela den veckan, bl.a. kan köpa dessa fina mattor och en massa annat fint hantverk som är skapat av de kvinnor som har sin dagverksamhet här.
Som vanligt har allt som sker en mening även om det då kan tyckas vara en slump. Som då jag för sex år sedan letade efter en ny mening med mitt arbetsliv och hoppade in som akut-timvikarie, kände att jag hade hamnat helt rätt och blev kvar, fortsatte här som timvikarie medan jag utbildade mig till behandlingspedagog och har senare haft olika vikariat tills för ett år sen då jag erbjöds en fast tjänst på Halvvägshuset tillsammans med min bästis som även var den som ringde då, en aprildag 2007, och undrade om jag inte kunde "rädda" dom ur en total personalsbristskris - så kan det bli ur något som då verkade vara en ren slump :-)
Nu ska jag snart byta avdelning, i januari går jag en trappa upp och börjar på Behandlingshemmet. Under åtta månader ska jag vikariera för en kollega som ska vara pappaledig och eftersom vi samtidigt ska dra igång ett helt nytt behandlingskoncept så är detta en stor utmaning för mig som, förutom den vanliga uppgiften som behandlingsassistent även ska fungera som en nyckelperson och försöka knyta ihop alla funktioner där och ha en slags administrativ roll för att se till att allt rullar på som det ska. I detta jobb ska jag nog få användning av mina 20 år som administratör och ekonomiassistent på kontor, eller vad tror ni?
Det kommer att bli tufft men otroligt roligt och eftersom jag är en arbetsperson som vill göra allt till 100% och gillar att se allt i ett helhetsperspektiv så kommer jag inte att ge mig förrän det fungerar och flyter på så friktionsfritt det bara går!
Det kanske kommer nån liten rapport här på bloggen om hur det går sen.
Wish me luck!
Kram Allis
3 kommentarer:
Heej!
Om det är någon som kommer klara av detta så är det ju DU!
Det kommer bli ordning som aldrig förr;)
Kramar till dig!
Lycka till
ha det så bra
maggan
Vad spännade Allis! Lycka till! Vilken vacker arbetsplats och meningsfullt och viktigt jobb:) Härligt!! Ha det gott
Skicka en kommentar