17 oktober 2012

Inte oväntat!


Nej men det är väl typiskt, fast inte alldeles oväntat!

Tyckte väl i måndags att jag inte kände mig i riktigt form och igår morse vaknade jag med en gräslig huvudvärk, snuva, hosta och hela höstförkylningskitet.... Blää!

Nu är det alla förkylningskurer på en gång, hela tiden som gäller!


Han är väl för söt, Herr Larsson, som kom hem med vackra röda rosor!
Inte bara för att pigga upp sin krassliga fru utan också för att det nu är 11 år sedan vi blev förälskade ;)


När jag orkade hålla mig på benen en stund på dagen röjde vi lite i pysselrummet, tur att jag har så trevligt sällskap oavsett om jag är frisk eller sjuk!


Sture


Gissa om jag längtar ut i trädgården?!

I måndagskväll levererades min varmkompost och igår kväll monterade Herr Larsson ihop den så vill jag att det ska sluta blåsa och regna och att förkylningen ska försvinna så att jag kan starta igång min Biokub!
Någon som har en sån här och som har bra tips?


Jag har haft planer på en varmkompost länge men det har inte inte blivit av förrän nu...
Hoppas det är lika lätt att få ny fin jord som det verkar ;)
Tips till en glad amatör mottages som vanligt tacksamt!

Ha en go onsdag alla!

Jag kurerar mig vidare och hoppas att förkylningen är puts väck lagom till alla dessa mörkgråa moln har blåst bort!

Kram Allis

5 kommentarer:

Helena sa...

Krya på dig jag har oxå en envis förkylning..
Ang.pion sådd.Du skulle kunna ha sådderna stå ute.Gräva ner krukorna lite ev.under pionen fröna kommer ifrån det vet jag funkar oxå.Då sköter ju naturen det hela :-)
KRAM från mig!

Snäckskalsdalen. sa...

Uuuj, hoppas den där förkylningen börjat ge med sig. När man var ung var det ingenting men numera tycker jag att det är redigt jobbigt att bli förkyld. Du har i alla fall bra sällskap Herr Larsson och den fina pissen, bättre kan det väl inte bli!
Agneta kram

PiP sa...

Tänk vad tiden går fort när man har roligt:D
Hoppas att du mår bättre nu?!
Puss & Kram

Unknown sa...

Tack, idag är det bättre! Ingen feber och värken är nästan borta 😃

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas att både väder och förkylning är bättre så att du har kunnat börja med din nya kompost.
Mysigt med sällskapskisse!

Trevlig helg!
Agneta