26 september 2012

Men kära nån!!

Jaha, en månad sedan förra inlägget då ja...

 
Och det märks här hemma att jag inte gjort något annat än att jobba, åka husbil på lediga helger eller vänta på att det ska torka upp någorlunda efter regnovädren så att det går att göra nånting i trädgården...
Ingen vacker syn med övervuxna pallkragar och vildvuxet gräs!
Fast de luktärter som fortfarande blommar är ju fina förstås ;)
 
 
New Dawn
Dessa solbilder tog jag i måndags och det är ju tur att mina trogna rosor blommar och livar upp bland ogräs och vissna löv!
 
 
Baronesse
Och fastän solen lös så fint så fanns ingen tid att fixa iordning...
 
Heidelberg
 
 
Inte illa i slutet på september att det kommer nya Smulgubbar!
Ser nu att jag nog får plocka fram den riktiga kameran igen för iPhone-bilderna blir inte så roliga...
 
 
Titta vad jag hittade då!
Caroline med bloggen Trädgårdstankar har ordnat med denna smarta sida där man kan få massor av inspiration så här på hösten. Toppen för såna som mig som behöver en utgångspunkt för att komma igång ;)
Tror att det får bli lite höstpysslande till helgen då jag är ledig, och prognosen säger "Regn, regn, regn....."
 
 
 
Här är mitt bidrag (hittills) till länksamlingen - Ett litet stileben ute på verandan som jag gjorde förra hösten. Här kommer du dit ;)
 
 
Må gott!
Kram Allis
 

1 kommentar:

Elzie sa...

Jadu, ibland hinns det inte med, så är det bara. Men rätt vad det är tar du ett race och då blir det fint i din trädgård igen, haha.
Vackra rosor har du.
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Elzie