31 maj 2012

SEMESTER!! :D


Kan det verkligen vara sant?!
Drygt fyra (4!) veckor som ligger helt lediga framför mig...
Näe, det går liksom inte att förstå riktigt :D


Vad tycker ni?
Jag tycker det är skönt att värmen avtog lite - så att inte allt händer på en gång...


I ett tidigare inlägg så "gnällde" jag lite över klimatzonen här i Hindås (V), att inte allt går att få att trivas här och så... Men inget "ont" som inte har nåt gott med sig ;))
Eftersom all naturlig jordmån här består av massa sand blandat med en liten del näringsrik jord så har jag färdig såjord i alla mina land (och överallt annars också) så de växter som trivs frösår sig mer än gärna! Sticklingar också - dessa från lavendeln stack jag ner lite här och var förra sommaren - Voliá!
Små buskar på bara en säsong!


Nu hoppar vi hejvilt här! (det får man när det är semester!)
Men jag måste visa hur glada våra älsklingar blir när de släpps lösa i närheten av vatten ;))


På en bakgård på Västgötaslätten...


Hon den där tossiga tanten som kan leka med hundarna vid vattnet hur länge som helst tar semester nu!
(Hoppas det blir mååånga såna här kvällar i sommar!!)


Avslutar med att önska er alla en härlig junimånad!

Om någon vet vad denna buskpionen heter så skulle jag vara evigt  tacksam för en kommentar om detta - och om ingen vet så ska jag nog överleva i min hängmatta ändå :D

Kram Allis

Inga kommentarer: