17 december 2010

On the road again... Fredag och min första Award!!

Godmorgon ni underbara!
Detta blir ett snabbinlägg, vill bara återigen tacka er för era gulliga kommentarer, tröstande ord och uppmuntrande tillrop! Springer som en tossa mellan badrummet, datorn, min att-ta-med-lista och packningen - typiskt mig! Antingen gör jag minsta möjliga eller så gör jag allt på en gång.... Detta ska bli det sista hundinlägget på ett tag, jag lovar ;)) Tottisen mår bra och fattar inte alls varför han ska hålla sig i stillhet...
Igår fick jag äntligen!! tag på Skruttfias förra ägare och för att göra en väldigt lång historia kort(are) så är det alltså hennes grejer som jag håller på att packa, blandat med hårtvätt, ansikte på (smink alltså ;)), blogginlägg och jag och hon ska strax in i bilen för att köra henne (tillbaka) till Norrköping. Såå synd att jag inte fick planera detta lite bättre för jag hade så gärna viljat hälsa på Violan på hennes Bossgård när jag ändå är i de trakterna.... Men nu hinner jag inte för jag måste tillbaka snabbt för att packa något helt annat - mer om det ikväll....
Och jag har energi så det räcker till fler för det händer så mycket kul just nu! En av dem är att jag fått min första award av den supersöta och kloka Emma med bloggen Livskrafter men jag får återkomma till den också senare ikväll för med den följer att jag ska berätta lite mer om mig själv och detta ska jag fundera på under min resa fram och tillbaka till östkusten så att det inte bara blir nåt banalt som att jag är en ytterst klantig person :D

Håll tummarna att vår kära bil uppför sig som den ska (trots ett märkligt klonkande som vi inte hunnit be vår bilmekaniker PipLarsson titta på än) och att alla andra medtrafikanter håller sig i skinnet idag!!
Tjillevippen på er ni fina, hoppas ni får en alldeles fantastiskt fin dag!
Kram Allis

4 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Hej Allis!
...så här i förbifarten (av datorn)...
Hoppas att Skruttfia får det bra(jag fick lite ont i magen) det är svårt när hundar ska omplaceras ofta. Förstå mig rätt nu, det är INGET klander mot er, för jag fattar ju att det inte funkar.
Skönt att Totte mår så bra i alla fall.
Kör nu lugnt och fint!:) det är vinterväglag, fredag och en massa andra bilförare.

Kram lisamaja

färgtrappan sa...

Hoppas allt går bra med vovven och kör försiktigt nu!
Grattis också till din award :)

Gunilla sa...

Kör försiktigt och hoppas att det blir bra med den nya hussen och matten.

Ha det gott
Gunilla

Jenny sa...

Hej Allis!
Ha en bra resa och kör försiktigt!

Hoppas allt blir bra för lilla sötvovven!

kraam Jenny