03 december 2010

Lagom till 2:a adventshelgen ;))

God fredagsnatt alla söta!


Till slut så hittade jag, i morse, lite pysseltid att ägna åt min adventsstake som jag fick idé om då jag hittade dessa vackra sifferskyltar hos Viola. Är inte helnöjd men ska snegla på den några dagar och se vad jag kan komma på...



Sitter faktiskt på jobbet och skriver detta inlägg, det är inte så illa som det verkar men vi har ju inga egentliga raster så då får man ta sig en liten stund i fred ibland. Och nu efter en intensiv eftermiddag i köket och sen riktigt god mat, ut en sväng på stan med ett par av killarna så passar det bra att pausa lite ;))


Det har varit en av de där sällsynta kvällarna här - med nåt slags "flow" - svårt att säga vad det beror på men då och då verkar allt bara vara i fas, alla har en hyfsat bra dag och alla bara trivs och känner att livet är rätt okej iaf. Och det är så härligt att vara på plats när denna stämning infinner sig!

Som "krydda på moset" fick jag dessutom ett så roligt och upplyftande meddelande igår. En tidigare klient som jag fick en speciellt bra kontakt med under min första tid som grön och vickande behandlingsassistent och som jag sporadiskt haft kontakt med efter hans "muck" blev i tisdags pappa! Så nu är den drömbild som denne fd. missbrukande gängmedlemmen hade som sporre att bryta upp från det gamla invanda livet, ta hand om sig själv och sitt liv, ha ett svenssonliv med vovve volvo villa fullbordad - efter ett aktansvärt, hederligt slitjobb och en hel del motgångar på vägen. En solskenshistoria som är så kul att få ta del av och som gör att jag känner det väl värt att lägga alla dessa arbetstimmar med tjatågnat varvat med mysstunder och samtal om vad som egentligen är värdefullt i livet...
Nu är det gott att vila en stund i natten med hundarna, ett glas vin och veta att imorgon väntar årets höjdpunkt samt att jag på bussen hem under stjärnorna har planerat, skrivit listor och känner mig förberedd och förväntansfull - precis så som det ska vara i adventstider.
Kvällskram till er alla från Allis


2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

En riktig bradag har du haft, det är väl underbart när det blir så!
En riktig brahelg också hoppas jag.
Kram

Möllebacken sa...

Heeeeej Allis. Tack för dina otroligt gulliga och uppmuntrande kommentarer hos mig. Ja livet måste ju gå först av allt.Vilken underbar solskenshistoria du har fått vara med och skapa och ta del av. Vilken lycka.
Din adventsljusstake är ju superfin. Så vackert med det vita och gröna.
Önskar dig ett riktigt mysigt adventsfirande.
Bamsekram /Pella