29 november 2010

Paket, längtan och älskade barn!

Måndagshej på er alla ni fina!
Tycker ni inte att min header är fin? Den gjorde min älsklingsdotter till mig då vi firade 1:a adventskväll hos dem igår!
Hon är en riktig fena på Photoshop så jag lämnar gärna över det till henne istället för att sitta och knåpa alldeles för länge själv ;))

Har suttit och bläddrat bland gamla kort eftersom jag letade efter ett speciellt att skicka kort till min älsklingsson som imorgon har namnsdag. Fastnade då bland alla mina foton från året i Santiago - och blev så nostalgisk och fick en sån otrolig längtan tillbaka att jag nästan började gråta. Det går inte att beskriva allt underbart vi var med om, det fantastiska landskapet, alla trevliga och roliga personer vi träffade.... Började ju på en berättelse om detta i höstas och jag ska skärpa mig och se till att det blir en fortsättning så att ni också fär uppleva detta smultronställe.

En av de vackraste stunderna i mitt liv var när jag och sonen, dan före dopparedan, åkte ut till kusten - till världens ände, Finisterre - för att titta på solnedgången. Det var en helt magisk upplevelse, förstår att de gamla romarna trodde att solen "dog" här, och försvann "över kanten" varje kväll för att återuppstå i öster morgonen efter och att pilgrimerna vandrade vidare hit efter Santiago, brände sina kläder för att i solnedgången renas och bli pånyttfödda....
Vi gjorde flera utflykter hit under alla årstiderna men just detta ögonblicket finns alltid med mig.... Tack igen min älskade son för att du "tvingade" med mig hit just då - det fanns en alldeles speciell mening med att få dela detta med dig!

Dunderglöggen är avsmakad och den blev bra, kunde kanske varit lite sötare men det går ju att justera i efterhand och när den har lagrats nåt år kommer den att vara super! (det som blir kvar...;))

Här är soligt och fint idag - men det blåser ilande kallt. Min efterhängsna förkylning har brutit ut så idag blir det att bädda ner mig och ligga och titta ut på en blå himmel och se hur vinden röjer med trädgrenarna. Något av det värsta jag vet är att ringa till jobbet och sjukskriva mig men ibland är det oundvikligt....

Och precis när vi kom tillbaka från lilla kisserundan, jag och hundarna, så kom brevbäraren - med ett efterlängtat paket! Vad kan passa bättre när man känner sig hängig....

...än ett paket från rara Viola?
Det är ju min vinstskylt och lite annat smått och gott som jag passade på att beställa från hennes nätbutik Romantiska Ting - fast de kan jag inte visa nu för först ska jag pyssla lite och en liten sak ska bli en adventsgåva till ett av mina älskade barn;))

Nu kryper jag ner och kurerar mig en stund så får ni andra ha en fin måndag - var rädda om er i kylan och snön!
Kram Allis

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med berättelser från din utlandsvistelse. Och nu vore det bättre att befinna sig där, tror det är lite varmare och mindre snö där.
Och kurera dig nu med vitlök, honung, c-vitamin och allt. Krya på dig!
Hulda

Snäckskalsdalen. sa...

Väldigt fin header har dottern gjort -MVG m spets på den!
Du får gå ut och andas in den fina Hindåsluften, den är bra för förkylningar, det har jag fått lära mig.
Så du gick i skolan i M-e.....haha, där ser man. Jag är (tyvärr) mycket äldre än du, jag var gammal redan när du började skolan.....urrrrk....jag gick i Centralskolan/Ekdalaskolan jag hela tiden t.o.m. 9:an, sen vart det Gbg. Det stämmer som du säger att förut kände de flesta till varandra men nu har M-e blivit så stort så stort.
Oooh, ja, snälla om du gitter måste du berätta mer om Santiago de Compostela! Det ser jag framemot.
Kramar

Viola sa...

Bilderna ovna verkligten så vackra, kan tro att det var ett magiskt ögonblick, nr 4 är på väg till dig..:0) kramen

LisaMatilda sa...

Verkligen en vacker header som du har fått! Speglar adventstiden så fint tycker jag...
Ta väl hand om dig så att du snabbt blir av med förkylningen!
Kram

Ett ögonblick sa...

Tisdagshej på dig!!:)
Din header är väldigt fin, bra med duktiga barn;)
Ditt inlägg idag/igår gjorde mig rörd...så mycket kärlek och glädje och tacksamhet du delar med dig av...jag är tårögd...jag råkade ut för en liten incident igår som har gjort mig lite skadad och ledsen så tårarna är nära.
Hoppas att du mår bättre idag, annars får du ta väl hand om dig...och kan du inte "provsmaka" lite glögg idag också, tror att det är bra mot förkylning;)
Vi har 12- just nu, så pannan är fulladdad och jag hoppas på lite värme snart i dom allt för svala elementen.

Var rädd om dig!
kram lisamaja