17 augusti 2010



Tack söta ni som läst och haft glädje av min lilla berättelse från förra veckan, fortsättning följer framöver.




Nu tänkte jag be er om en liten tjänst...




Saken är den att jag varit så otroligt trött sen jag gick av det senaste jobbpasset, helgen framstår som i ett töcken och att inse att sommaren ohjälpligt är över gör mig både ledsen och stressad då jag misstänker att jag gjort helt fel prioriteringar. Visst har det funnits mysiga stunder att njuta av sommaren men dessa har varit alldeles för få för att jag varken skulle hinna ladda batterierna eller att få gjort ens något av det jag planerat. Att det dessutom varit en hel del "tråkigheter" på vägen tillsammans med allt jobb har nu resulterat i denna hjälplösa känsla på gränsen till apati och samtidigt som jag inser att det inte blir bättre av att sitta i ett hörn och glo så vet jag heller inte var eller hur jag ska börja....


Så tjänsten jag vill be er om är:


Kan inte ni berätta hur/vad ni gör för att komma igång igen och för att känna inspiration och glädje igen??




Tack på förhand och var rädda om er!




Kram Allis

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Hej Allis.

Tråkigt att höra att det inte känns bra. Det är svårt att ge råd.
Du får plocka fram allt det positiva och tänka på det.

Hoppas att det löser sig.

Ha det gott
Kramen/Gunilla

Britt sa...

Hej Allis!

Inte bra att du är sliten.
Jag brukar unna mig en resa till nåt ställe där det inte finns nåt att titta på utan man bara kan ligga och slappa och då helst varmt, så man kan slappa i solen.

Jag tränar yoga regelbundet och när jag inte har gjort det så orkar jag inte med på samma sätt.
Healing är också bra, det frigör energi i kroppen och släpper på blockeringar.

Hoppas det ska ordna sig och att du snart är på banan igen.

Kram britt

Lysande ögonblick! sa...

Åh. Förstår precis vad du menar. Hände mig precis innan sommaren. Jag valde att pausa från krav en vecka. Inga måsten. Inga besök. Om jag inte spontant ville. Inget planerat. Ingen tvätt. Ingenting. Sen promenerade jag. Skrev brev till personer jag gillar. Läste inspirerande böcker. Och sov. Det hjälpte litegrann i varje fall. :-)

En stor energikram från mig!

Vit som snö sa...

Hej Allis. Det är tungt att sommaren går mot sitt slut o att inse att man inte hunnit det man ville. Trist att du känner dej så trött och orkeslös.När jag tappar lusten "tvingar" jag mej ut och går. Tycker det är den bästa "medicin" om man känner sej nere. Det tar emot att komma ut men jag brukar tänka att iallafall runt kvarteret...o väl ute vill jag bara gå vidare. Gärna peppande musik i hörlurarna. Trädgårdspyssel, det är själavård för mej. Egentligen att vara ute överhuvudtaget. Jag tror på att unna sej något också, kanske fotvård, massage eller nått... OCH slutligen tror jag att man ska försöka minska sina förväntningar på allt man vill hinna, lättare sagt än gjort...men försöka kan man. Små tips från mej. Hoppas att du hittar din energi igen!!!!
Varma kramar Cilla

färgtrappan sa...

Hej Allis :)
För det första: er tid i Spanien verkar varit fantastisk, ska bli kul att läsa mer :))

Ja, det är nog en hel del som känner igen sig i dina beskrivningar om trött- och håglöshet när sommaren är slut...vet du, jag skriver ett mail senare istället.

Har just nu problem med nacken, så jag kämpar för att kunna sitta vid datorn åtminstone en liten stund. Har precis varit på massage och det var helt underbart, så det känns lite bättre för tillfället :)

Hör snart av mig, ha det så gott så länge