04 juli 2010

Årets varmaste dag(?)

Ojojoj, vilka sommardagar vi har haft denna veckan!
Helt underbart även om man väl egentligen skulle tillbringat gårdagen på någon klippa vid havet med tillgång till (lite) satstänkta vindar och ett svalkande dopp emellanåt och inte i den stekande solen i trädgården...
.. men men, när Herr Larsson bestämt sig för att utnyttja sina lediga dagar till att få gjort lite här hemma så är det ju bara att hänga på - oavsett om det är årets varmaste dag eller inte ;))

Och det är ju inte helt fel att pyssla och påta i trädgården heller, många liter vatten och lika många pauser i skuggan blev det nog ;))

Älsklinssonen och hans söta Pip kom och höll oss sällskap, solade, gosade med hundarna och katten, kollade på fotbollsmatch på altanen och fick en smaskig middag - det måste ju vara det ultimata: att bo enkelt och bekvämt i lägenhet och när man är ledig så packar man sololja och bikinin/shortsen och åker till någon av alla svärföräldrar med nyfixad trädgård att njuta av, soldäck och altaner att slappa på, med badtunnor och spa och med olika variationer av middagar med desserter att njuta av?? Sen är det ju bara att åka hem framåt nattkröken, mätta och brunbrända till en (fortfarande) nystädad, djurhårsfri lägenhet! Varför tänkte man aldrig själv på det?? :D
De nya generationerna är kanske smartare och så ska det nog vara....?....

Fast när jag tänker efter så skulle jag sakna många stunder i mitt hem och trädgård, som t.ex. att tassa ut en tidig sommarmorgon barfota i nattlinne, sätta mig på trappan med mitt morgonkaffe och njuta av fågelkvitter, grönskan och alla blommorna medan mina älsklingar nosar runt i trädgården och kollar vad som hänt där under natten... då är det värt allt slit med renovering och underhåll här hemma!

Och det är en härlig känsla att se hur nya projekt växer fram och faktiskt blir så bra som man drömde om och planerade - då i vintras när snön yrde, kylan bet i kinderna, armarna och ryggen värkte av ytterligare en omgång av snöskottning... Kommer ni ihåg?
Näe, f*n ta den som klagar på värmen nu!!
Hoppas ni har en alldeles underbar söndag mina kära vänner!
Kram Allis

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Vilken vacker trädgård du har :-) och ja, jag förstår dina ungdomar! Ha en fin söndag!

Anonym sa...

Åh,vilken vacker trädgård du har!
Ha en skön söndag!

Mycket annat & lite betong sa...

Ibland önskar jag mig en lägenhet och en lagom stor balkong, men bara ibland. Det är när ogräset tar över och jag inser att jag inte har en chans att hinna ikapp.

Trevlig kväll!
Agneta

Mycket annat & lite betong sa...

När jag tittade lite mer på din blogg såg jag att du har en korthårig collie. Vad kul, jag har en långhårig.

Agneta

LisaMatilda sa...

Härligt med soliga, fina dagar! Tror att jag ska ta min frukost och gå ut och sätta mig på altanen...