28 mars 2010

Från "ytterhall" till gästtoalett

Denna vackra orkidé fick jag igår av min kära vän när hon var här tillsammans med sin man och åt middag. Vi hade en sån underbart trevlig kväll med god mat, massa tjöt och goa skratt. Det är något av det bästa jag vet! Men jag måste erkänna en sak - vi hade så mysigt att vi glömde bort Earth Hour.... *skäms* Här grävs det ut under bjälklaget för att få plats med rör och isolering.

Som många säkert har förstått så pågår det ständiga projekt här hemma på Elmåsen och idag tänkte jag bjuda på lite bilder som visar förvandlingen av den gamla "ytterhallen" som under vintern har fått en ny funktion ;))

Eftersom vi har "vänt" på huset så har den gamla entrén blivit över och hålet för ytterdörren sattes igen - och sen var det "bara" att köra på med nya väggar och golv.

Vilken förvandling va? Nu när jag äntligen har hittat en spegel som jag vill ha så passar det ju bra att presentera det, nästan, färdiga resultatet. Jag letar ständigt efter inredningsdetaljer som passar in här; en tvålpump, lite tavlor eller kanske någon gammal affisch. Kom gärna med förslag!

Mitt lilla sidobord har fått flytta in så länge för att piffa till men det är lite för stort så ett mindre som ska målas vitt håller jag också utkik efter ;))

En pall med en stickad duk som min älskade mor gjort får husera lyktan så länge. Jag blir så himla trött på mig själv ibland för i höstas fick vi ett ryck och rensade bland hyllorna i källaren och när jag kommer igång med sånt då slänger jag hej vilt - och då åkte en jättesöt toapapperhållare ut som jag har sparat i .... säkert 10 år! Kan bara säga att den hade passat perfekt här :((

Hittade dessa underbara krokar - på Överskottsbolaget av alla ställen!

Precis som spegeln! Visst är det konstigt men ibland kan man leta sig tokig på loppisar och antikaffärer efter något speciellt och sen så springer man på det där man minst anar det... Och billigare också, 249:- tycker jag är rena fyndet! Och även om jag älskar gamla prylar så gör det mig inget med nya då och då, bara de passar in. Nu ska jag bara hitta ett par väggljusstakar att kompettera med.
Ikväll är det ljust en timma längre! Jippie!!
Kram Allis

Inga kommentarer: