09 december 2009

Tiden går fort när man har roligt ;))


Trots att hälsan inte är på topp så känns det som att det blir en hel del gjort här hemma. Har rensat och röjt lite både här och där för att sedan kunna piffa till det lite och det är en härlig känsla när det väl är gjort.

Sedan ett par veckor tillbaka har maken och jag pratat om att vi kanske borde prioritera den tilltänkta gästtoaletten på nedervåningen, dels eftersom vi verkligen behöver en extra toa när vi (för det mesta) är fyra boende men också för att underlätta Pips besök som betyder onödigt krångel att ta sig upp på övervåningen och badrummet där. Så i slutet av förra veckan satte vi igång att riva allt i den gamla ytterhallen och härom kvällen gjorde vi en planering över hur detta projekt ska kunna bli klart före nästa helg. Som ni alla vet så drar ju det ena med sig det andra, till viss del därav allt röjande. Tur att Herr Larsson är så händig och ihärdig ;))

Håller även på att samlar ihop alla mina pysselsaker i det gröna gästrummet som hädanefter även ska få bli mitt pyssel- och syrum. Sista tiden har det sugit rejält i "pysselnerverna" och jag är så inspirerad att sätta igång, mycket tack vare alla härliga bloggar som jag med förtjusning besöker vid lediga stunder framför datorn. Har fått en massa nya ideér, både att sy och knåpa ihop men även lite nya tankar runt omkring detta - jag återkommer när det börjar ta form!

Kram Allis

Inga kommentarer: