10 december 2009

Shoppingtorsdag

Idag blev det in rejäl inköpsrunda för att vi ska ha allt hemma och bara kan köra på med arbetet på gästtoan. Det ska bli en halvpanel i pärlspont som ska målas vit men det var inte det lättaste att hitta färdigsågat längre - numera finns (nästan) bara några skumma, tunna skivor som ska se ut som panel, säkert praktiskt och enkelt men så trist och svindyrt. Äkta ska det ju vara, så imorgon får det bli en tur till lokala bygghandlaren och köpa hela längder att såga till och måla själva iallafall. Hittade en underbar tapet att ha upptill och nu är bara frågan om jag behöver sätta renoveringstapet under eller inte för väggen blir inte lätt att få slät med alla märken och gammalt vävlim. På Ikea inhandlades (bl.a.) tvättställ och kommod som vi monterade igår kväll, och även ett smart stativ med trådbackar där jag ska ha alla mina tyger. Det kommer att bli betydligt bättre ordning och mer överskådligt även om det inte är så snyggt, fast jag tror att jag ska sy ett "överdrag" för att piffa till det lite. Återkommer med bilder på både det ena och det andra senare.
Kram Allis

Inga kommentarer: